Sayfalar

10 Eylül 2011 Cumartesi

Saçlarını rüzgara savurma yoksa beni de rüzgara savurursun (Hafız-î Şîrazî)













Saçlarını rüzgara savurma yoksa beni de rüzgara savurursun
Naz yapma, ki nazınla beni de geçmişten ediyorsun
Başkalarıyla mei(şarab) içme yoksa benim ciğerim kanar
İsyan etme yoksa ben feleğe isyan ederim
Saçlarını buruk yapma yoksa beni kendine bağlarsın
Başkalarına yar olma yoksa ben kendimden geçerim
Bu hayatın gamını çekme yoksa beni üzersin
Yüzünü her zaman ferah tut ki ben güllere bakmayayım
Her zaman ayakta ol ki çınarlara bakmayayım
Her mahfelin(toplanma yeri) mumu olma yoksa beni yandırırsın
Herkesi yad eyleme yoksa ben seni unuturum
Heryerde ünlü olma yoksa başımı alıp dağlara giderim
şirin gibi olma yoksa ben ferhad olurum
acı bana ve sesimi duy
şi haykırışımın sesi üzüntünün toprağına yetişmesin
yalan olur eğer ki hafız senin hüznünden bıkarsa
çünkü ben senin zindanında olduğum günde özgürüm

Hafız-î Şîrazî

1 yorum: